אפריל 29, 2024

לא נרדמים? אלה הגורמים שכדאי לטפל בהם

מחסור בשינה איכותית מתבטא במגוון תחומים ופוגע בביצועים בעבודה ובלימודים. מתקשים להירדם ולא מוצאים את הסיבה? אספנו את הגורמים הפוטנציאליים שתרצו לקחת בחשבון

רבים מאיתנו מתקשים לפעמים להירדם בלילה, וקמים בבוקר עם תחושות עייפות. מאחר שמחסור בשינה הוא בעיה שחשוב לטפל בה בהקדם, אם אתם מתמודדים איתה – יש להבין מה הסיבה ולטפל בה בהקדם. אלה הגורמים העיקריים שתרצו לבחון:

  • לחץ או דאגה – ימים לחוצים במקום העבודה, תקופת מבחנים או כל סיבה אחרת שמביאה איתה דאגות, עלולה להתבטא גם בקושי להירדם בלילה. אמנם לא תמיד ניתן למנוע לחלוטין כל מקור ללחץ, אבל חשוב להתייחס אליו, לדבר עליו עם אחרים ולנסות להבין אם ניתן לבצע שינויים באורח החיים כדי להתמודד איתו ביעילות.
להשתחרר מהלחץ
  • חשיפה למסכים – צפייה בטלוויזיה, משחק במחשב או בהייה בסמארטפון לפני שנכנסים למיטה, עלולים להרחיק מכם את היכולת להירדם. נסו להפחית במסכים בשעות שטרם השינה ולראות אם המצב משתנה.
  • מזרן בעייתי – מזרן לא נוח (קשה מדי, רך מדי או בלוי), עלול לאתגר את השינה שלכם ולא רק לגרום לכאבי גב. לכל אחד מאיתנו העדפות שינה משלו, ורכישת מזרן שלא תואם לדרישות האישיות של בני הבית עלולה להתגלות כטעות. אם עבר זמן רב מאז שהחלפתם מזרן, ייתכן שהגיע הזמן להתקדם למזרן איכותי יותר. חנויות מקוונות כמו נאפו למשל, יכולות לספק חוויית רכישה נוחה ומשתלמת. כך שאם חשבתם שקשה למצוא מזרונים איכותיים בתקציב ידידותי, תוכלו להתחדש באתר של נאפו באופן פשוט ונוח.
  • תרופות (מרשם או ללא מרשם) – תרופות מסוימות עלולות להשפיע על השינה. אם אתם נוטלים תרופות מסוימות באופן קבוע, עיינו בעלון שלהן והתייעצו עם רופא לגבי השפעתן על מחזור השינה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *