אפריל 29, 2024

ביטוח לאומי לנפגעי פעולות איבה

בתקופת הלחימה המורכבת, המאתגרת והכואבת, ישראלים רבים זקוקים למידע באשר לזכויותיהם כנפגעי פעולות איבה או כבני משפחותיהם. אספנו עבורכם מידע תמציתי בכל הקשור לתגמולים רלוונטיים

התקופה הנוכחית היא קשה ומכאיבה לכל אזרחי המדינה. מי שנפגע בפעולת איבה במהלך המלחמה, מוצא את עצמו נאלץ להתמודד עם כל אותם הקשיים, במקביל לצורך בתמיכה, שיקום ובסיס כלכלי שיעזור לו לאורך תהליך ההחלמה. הכלים שמציע ביטוח לאומי לנפגעי פעולות איבה, מאפשרים להקל ולו במעט על הדרך הארוכה שמצפה להם. בכדי לספק מענה לשאלות העיקריות שמאפיינות את השבועות האחרונים, ריכזנו באופן תמציתי ומקוצר את מה שחשוב לדעת.

בשלב הראשוני: הכרה בסטטוס

לצורך קבלת זכאות להשתמש בפתרונות של ביטוח לאומי לנפגעי איבה, יש להעביר את הטופס המעודכן שמפורסם באתר הביטוח הלאומי. נפגעי מלחמת חרבות ברזל זכאים למילוי טופס מקוצר. יש לציין כי נפגעי חרדה יכולים לקבל סיוע מידי על ידי אנשי מקצוע, ללא צורך בהגשת תביעה.

אילו תגמולים רלוונטיים עבור מי שאיבד כושר השתכרות?

מי שנמצא בתקופת מחלה בשל הפגיעה שעבר, עשוי להיות זכאי לתגמול. קבלת התגמול מחייבת מילוי טופס בקשה לתגמול טיפול רפואי, אותו יש להעביר לביטוח הלאומי. לאחר ההכרה בפגיעה, ניתן גם לקבל מימון של הוצאות רפואיות, החל מתרופות ועד לשיקום. קבלת המימון מותנית בהגשת בקשה.

האם מגיעים לי החזרים כספיים?

תגמול נוסף של ביטוח לאומי לנפגעי פעולות איבה הוא החזר כספי בגין נזק במכשור רפואי כלשהו (מכשיר שמיעה למשל), ההחזר הזה אינו דורש תביעה אלא הגשת בקשה בסניף הביטוח הלאומי.

ומה לגבי בני המשפחה?

גם בני משפחה של נפגעי פעולות איבה עשויים להיות זכאים להחזרי הוצאות בגין אובדן הכנסה, נסיעות וכדומה. 

חשוב לשים לב לכך שלצורך ההכרה במעמד וקבלת התגמולים יש לעמוד בתנאי הזכאות הרלוונטיים המוגדרים בביטוח הלאומי ולהגיש את התביעה תוך שנה ממועד הפגיעה. הימנעות מהגשת התביעה בלוח הזמנים הנדרש, עלולה להשפיע על חלק מהזכויות. קביעת דרגת נכות בשל הפגיעה, אם תידרש כזו, תתבצע מול ועדה רפואית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *