אפריל 29, 2024

שמרו על הגב גם בבית

הגב שלנו ממשיך לעבוד קשה אפילו כשאנחנו יושבים, וכדי לשמור על בריאותו חשוב להקפיד על כמה עקרונות משמעותיים. אלה כמה מהעיקריים שיעזרו לכם להימנע מכאבים ואי נוחות

רבים מקשרים בין כאבי גב לבין עבודה פיזית, פעילות ספורטיבית או מאמץ מיוחד, אבל כאבי גב עלולים לצוץ ולהפתיע אפילו בזמן שאנחנו צופים בטלוויזיה מהספה. הסיבה לכך קשורה למגוון גורמים, החל מפציעות ישנות ועד לישיבה לא נכונה, וכדי להימנע מ"הפתעות" לא נעימות נוספות חשוב לשמור על בריאות הגב בכל מקום. כך תעשו זאת גם בבית שלכם:

1. הימנעו ממצב של חוסר פעילות לאורך זמן

במקרים רבים כאבי גב תוקפים לא רק במצבי פציעה אלא גם במקרים בהם אנשים נמנעים מפעילות גופנית זמן ממושך. חשוב לציין שכאבי גב אינם בהכרח סימן לכך שעליכם לחדול מכל פעילות. אם הרופא אישר לכם להמשיך לבצע פעילות גופנית, חשוב להמשיך ולהישאר פעילים ככל אפשר. לאחר שהתסמינים נרגעו ומצבכם התייצב, תוכלו לחזור לפעילות באופן הדרגתי. 

מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסטים או עם מאמני כושר שמתמחים בפציעות, כדי ללמוד לבצע בצורה נכונה תרגילים שמתאימים למצבכם. פעילות גופנית יכולה לעזור בשיפור היציבה, בחיזוק הגב ובשיפור הגמישות, כך שמומלץ לשלב אותה בסדר היום שלכם גם בבית.

מכשיר עיסוי מדור קודם

2. הימנעו מטעויות נפוצות בעת ביצוע מטלות יומיומיות

גם אם נדמה לנו שאנחנו לא מאמצים את הגב בבית, זה לא תמיד נכון. פעולות ומטלות נפוצות כמו הרמת קופסאות או הזזת חפצים בבית, עלולות להוביל לכאבים אם לא מבצעים אותן נכון. כאשר אתם מתכופפים כדי להרים חפץ או לפתוח דלת של ארון, עשו זאת על ידי כיפוף הברכיים ולא על ידי כיפוף הגב. עמדו בפישוק, כדי לספק תמיכה מתאימה. אם אתם אוחזים בפריט כבד, החזיקו אותו צמוד לגוף ולא במרחק רב מכם. 

3. טפלו בשרירים תפוסים ובכאבים בקלות ובנוחות

לפעמים כל מה שאנחנו זקוקים לו עבור הגב שלנו הוא מסג' טוב, אבל למי יש זמן ויכולת להגיע בכל פעם למעסה מקצועי? מכשירי עיסוי ביתיים, כמו מכשירי מסג' של ד"ר גב, הם הפתרון המוביל בדיוק למצבים כאלה. ומכיוון שניתן להשתמש בהם מכל מקום, תוכלו להירגע ולשחרר את השרירים התפוסים אפילו מול הטלוויזיה. 

תוכלו למצוא מכשירי עיסוי של ד"ר גב בגדלים ובצורות שונות, ובהתאמה מלאה לאזור הנחוץ לכם. בין אם מדובר בגב, בגפות הרגליים, בירכיים או באיברי גוף אחרים. 

4. דאגו לסביבת העבודה הביתית שלכם

בתקופה בה רבים עובדים מהבית, חשוב ליצור סביבת עבודה מתאימה ונוחה. ודאו שאתם משתמשים בכיסא מחשב מותאם בעל גב מתכוונן, עם משענות שתומכות בידיים. לצד מכשירי מסג' של ד"ר גב, תמצאו ברשת גם מגוון כסאות אורטופדיים שמתאימים בדיוק לישיבה ארוכה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *